5 Redenen waarom ik van de herfst houd

by - september 26, 2017










We kunnen wel zeggen dat de herfst echt weer is begonnen. De eerste storm hebben we al weer achter de rug en ook de vele regenval laat ons echt weten dat de herfst het seizoen is. De hogere temperaturen boven de 25 graden gaan we volgens mij echt niet meer halen. Dag zomer, hallo herfst! En hoewel ik wel eens klaag heeft de herfst ook zeker zijn voordelen. In dit artikel geef ik je een paar van mijn persoonlijke favorieten. Hallo geurkaarsen, Chai Latte en fleece dekentjes!

1. De warme dranken
Herfst betekend voor mij ook gelijk weer de start van een nieuw universiteitsjaar. En nu ben ik nogal verknocht aan de warme dranken welke ons cafe in het universiteitsgebouw verkoopt. Ultieme favoriet is de Chai Latte. Ik heb zelfs mijn uni-vriendinnetjes al aan een verslaving geholpen, oepsie! Zo nu en dan ga ik voor de Pumpkin Spiced Latte zodat ik de keren erna nog meer van mijn Chai geniet. Thuis drink ik al weer liters thee en ik verwacht ook binnenkort de verleiding van de warme chocolademelk niet te kunnen weerstaan.

2. Warme truien

Toegegeven, ik heb te weinig zon op mijn benen gehad deze zomer en zou zeker nog wel een aantal dagen in een korte broek kunnen gebruiken. Toch verlang ik ook wel weer naar lekkere warme truien. Je weet wel van die warme gebreide kabeltruien en sweaters met binnenin een fleece laagje. Deze laatste heb ik al weer een aantal keren gedragen nadat ik klaar was met sporten. Deze herfst ga ik vast nog een aantal toevoegen aan mijn collectie welke ik ook zeker nog zal laten zien op deze blog.

3. Snert
Bij snertweer hoort ook gewoon een goed bord snert. De oude vertrouwde Hollandse erwtensoep eet ik eigenlijk alleen maar in de wintermaanden. Maar nu de herfst er weer aan komt kan ik niet wachten totdat er een dampend bord met snert voor me staat. Ik eet het trouwens wel zonder het typische stukje roggebrood met spek wat ik altijd overal als combinatie bij restaurants zie staan. Gewoon een pan soep met veel vlees, natuurlijk erwten en wat groentes gestampt vind ik het aller lekkerste.

4. Geurkaarsen

De herfst is gelijk ook het moment om je geurkaarsen weer te voorschijn te toveren. Ik heb zelf nog een aantal fijne geuren van vorig jaar over welke ik zeker weer ga laten branden. Een van mijn favorieten welke ik nog heb komt uit de kerstcollectie van de Ikea. Een grote pot met een koekjesdeeg geur. Lekker!

5. Mijn verjaardag
Ik ben een herfstkindje. Op 26 september mag ik 25 kaarsjes gaan uitblazen. 25! Ik vind het best wel gek om 25 te worden ook al kijk ik elk jaar ook uit naar mijn verjaardag. Op de middelbare school was ik altijd de jongste van de klas en nu iedereen al de 25 heeft aan getikt wil ik ook wel 25 zijn, haha!


Dat waren ze, mijn 5 redenen waarom ik de herfst juist wel leuk vind! Heb jij zelf ook zin in de herfst?

You May Also Like

0 reacties