Sportschool motivatie tips

by - september 26, 2017

girl woman barbell weights muscles strength training athlete crossfit health fitness exercise working out people

Op 30 augustus was het eindelijk zover. Na jaren, maar dan ook echt jaren niet te hebben gesport en minimale beweging te hebben gehad stond de intake voor de sportschool gepland. Ik had er een schop onder de kont en flinke motivatie voor nodig. Vanaf 5 havo, wat voor mij in 2009-2010 was, had ik na die tijd nauwelijks nog een goede workout gedaan. Hardlopen heb ik misschien 10 keer met een vriendin gedaan, 8 keer wat Blogilates videos nagedaan en sporadisch een keer een PiYo video geprobeerd. Ja, een echte sporter ben ik overduidelijk niet. En toch ben ik gaan sporten. Ik heb een aantal motivatietips welke jou misschien ook wel helpen:

1. Met vrienden is het leuker
Echt, die vrienden zorgen er voor dat je wel mee moet. Samen bepaal je gewoon de dagen waarop sporten jullie het beste uitkomt. Zo sta ik iedere zaterdagochtend om 09:30 al op de loopband omdat deze tijd het beste uitkomt voor mijn vriendin welke zaterdags moet werken. Daarnaast hebben we de intake samen gedaan en heeft onze sportschool voor ons beiden een circuit uitgeschreven welke wij altijd kunnen gaan doen.

2. Groepslessen
Bij mijn sportschool zitten de groepslessen bij het basispakket. Super handig want zo hoef ik niet extra te betalen om een lesje Pilates of Zumba mee te pikken. Bij mijn sportschool moet ik mij van te voren inschrijven voor de groepsles welke ik dan de volgende week wil gaan volgen. Een stok achter de deur, want die avond moet ik wel om 19:00 in de sportzaal aanwezig zijn. Daarnaast ontmoet je daar ook andere sporters met wie je zelf ook eens een afspraak kan maken om normaal te gaan sporten of de groepslessen te volgen.

3. Je doet het voor jezelf
Cliché, maar je staat gewoon in de sportschool voor jezelf. Of dat nou net zoals mij is om meer conditie op te bouwen of gewoon om af te vallen. Jij moet er heen gaan om je doel te bereiken. Zelf weet ik dat ik zonder na de sportschool te gaan echt niet meer conditie zou opbouwen dan dat ik nu al (niet) heb. Mijn bed en filmpjes kijken zou ik dan de voorkeur geven.

4. Sporten hoeft niet lang te duren
Een paar workouts doen hoeft helemaal niet lang te duren. Kan je geen één tot twee uur in de sportschool staan, dan doe je dat gewoon niet. Ga dan gewoon voor een workout van een dik half uur of drie kwartier. Oefeningen kan je zelf aanpassen. Zorg er wel voor dat je je wel goed opwarmt en ook aan het einde een aantal stretch oefeningen doet om spierpijn en blessures te voorkomen!

5. Resultaat voel je zelf als eerste
Ze zeggen dat je het resultaat van sporten altijd het eerste zelf voelt. Zelf merk ik dat na drie weken mijn lichaam en conditie al aan het veranderen is. Ik merk dat ik nu de oefeningen veel makkelijker kan doen en ook dat mijn buik minder vet heeft dan voorheen, hahaha! Dus zelfs na een korte tijd kan je je al beter gaan voelen, moet je voorstellen wat dat over een half jaar zal zijn!

Ga je zelf ook naar de sportschool? En wat zijn jouw tips om meer motivatie te krijgen om te gaan bewegen?




You May Also Like

0 reacties